Dodatki do źródeł ciepła to gorący temat – najpierw wprowadzono świadczenie na węgiel, ale na szczęście doczekaliśmy się dopłaty do pelletu. Ogrzewa nim domy naprawdę sporo gospodarstw domowych, więc pominięcie go, byłoby niesprawiedliwe – przecież ceny pelletu poszybowały w górę równie wysoko, co węgla. Jaka może być przyczyna odrzucenia wniosku o dodatek do pelletu? Na co uważać, podczas wypełniania dokumentu? Jakie warunki trzeba spełniać? Sprawdzamy!
Zobacz: Ekogroszek z Kazachstanu – opinie, cena, parametry, gdzie kupić?
Wniosek o dodatek do pelletu – przydatne wskazówki
Są ludzie, którzy nie mają problemów z wypełnianiem wniosków i wizytami w urzędach. Są też tacy, którym na samą myśl o biurokratycznych sprawach, robi się niedobrze. Wypełnianie dokumentów niemal zawsze wiąże się dla nich ze stresem i kilkoma poprawkami. Niestety, tocząca się za wschodnią granicą wojna i galopująca inflacja utrudniają nam zebranie myśli, co często skutkuje drobnymi pomyłkami np. w pracy czy w wypełnianiu wniosków. Dodatek do pelletu może i nie uratuje nas podczas zbliżającego się okresu grzewczego, ale na pewno, w jakiś sposób odciąży nas finansowo.
Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu, żeby nie został odrzucony? Sam formularz nie jest bardzo skomplikowany, jednak ceny opału i problemy finansowe potrafią nam tak zająć głowę, że ciężko jest nam się skupić na ważnych sprawach. Poniżej znajdziesz kilka rad, dzięki którym prawidłowo wypełnisz wniosek o dodatek do pelletu:
- Dokument należy wypełnić drukowanymi literami.
- Jeśli chcesz skorzystać z dodatku do pelletu, to musisz być w bazie Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). O dodatek mogą starać się osoby, które w deklaracji podały pellet, jako główne źródło ogrzewania. Jeśli wpisałeś ich więcej, to nie masz się czym martwić – kluczowe jest to, że pellet jest Twoim głównym źródłem ogrzewania.
- Osoby, które złożyły wniosek o dodatek węglowy, nie mogą starać się o dodatek do pelletu. Dotyczy to zarówno osób, którym został on już wypłacony, jak i tym, które wysłały wniosek, ale nadal czekają na pieniądze.
- Na przyznanie dodatku nie mają wpływu Twoje dochody – nie trzeba dołączać podatku dochodowego.
- Jeśli składasz wniosek przez ePUAP, to pamiętaj o podpisie przez profil zaufany – bez niego nie zostanie Ci przyznany dodatek do pelletu. Podobno niektóre urzędy wymagają wydrukowania wniosku, podpisania go ręcznie, zeskanowania i dodatkowo – podpisania go przez profil zaufany. Zorientuj się, jakie są wymogi w Twoim urzędzie gminy.
Myślenie o kryzysie energetycznym zabiera nam tyle czasu, że i nasze organizmy dotyka kryzys energetyczny. Jesteśmy rozproszeni, źli, smutni i zmartwieni – nie pomaga to w skupieniu się podczas wypełniania dokumentów czy czytania warunków przyznania świadczeń. Urzędnicy bywają trudni – wielu z nich nie służy radą, a ochrzanem za zawracanie im głowy.
Zobacz: Koszt wydobycia węgla w Polsce to kpina. Sprawdź koszty wydobycia w innych krajach
Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki przydały Ci się podczas wypełniania wniosku o dodatek do pelletu. Do 30 listopada masz czas na dostarczenie dokumentu do urzędu gminy właściwego ze względu na miejsce zamieszkania – online, pocztą lub osobiście. Daj znać w komentarzu, jeśli Twój wniosek zostanie zaakceptowany – może masz jakąś poradę, która ułatwiłaby ten proces innym czytelnikom? Czekamy!
Nie ma podstawy prawnej do wymagania „ręcznego” podpisu na wniosku elektronicznym.
Ważna żeby podpisać druk wniosku (używając np. podpisywarki na stronie obywatel.gov.pl a nie dołączyć niepodpisany druk i podpisać korespondencję wychodzącą wtedy podpisujemy kopertę w której jest niepodpisany wniosek) przepisy wyraźnie mówią o złożeniu podpisanego wniosku i brak podpisu może być powodem odrzucenia.
A co z dodatkiem jak w jednym budynku jest dwa mieszkania i jeden pali weglem a drugi pelletem i obydwaj sąwpisaniw CEEB? Ponoć teraz ma być jak najwięcej odrzucanych wniosków i znaczenie ma jeden adres, jedna dopłata
Boże jak oni wymyślają masakra niech nie robią z siebie głupków Tak samo vo mają śmieci do dstku weglowego niech oni się leczą na nogi bo na głowy za późno
Dwa mieszkania to dwa różne adresy. W CEEB muszą być wymienione różne źródła ogrzewania jeśli takowe są w budynku wielorodzinnym.
W dniu 22.09.br udałam się do Urzędu Miejskiego w Nowogardzie z wnioskiem o wypładę dodatku do ogrzewania na pellet. Jakie było moje wielkie zdziwienie bo odmówiono mi przyjęcia wniosku z powodu, że Burmistrz nie zezwolił. Chodziłam od urzędnika do urzędnika i nigdzie nie przyjęto mojego wniosku. Na moje stanowcze naleganie, że zgodnie z KPA muszą przyjąć mój wniosek odesłano mnie do Sekretarza. A tam usłyszałam tak bzdurne rzeczy, że się w głowie nie mieści łacznie z tym że Prezydent podpisał ustawę to mało ważne i wniosku nie przyjęto. Złożyłam więc skargę a wniosek wysłałam pocztą i teraz cierpliwie poczekam na odpowiedź.