Zwiększenie sprzedaży jest celem każdego przedsiębiorstwa. Niezależnie czy jest to stacjonarny sklep spożywczy czy może sklep online z ubraniami. Każdy chce zwiększyć obroty w sklepie, lecz jak to zrobić umiejętnie? Sposobów na promocję oraz metod sprzedażowych jest naprawdę wiele. Dziś sklepy stacjonarne zmniejszają swój udział z dnia na dzień, a konsumenci stawiają na zakupy w internecie. W tym artykule głównym wątkiem będzie zatem sprzedaż w internecie. Jeśli szukasz pomysłu na zwiększenie sprzedaży w sklepie posiadając tylko i wyłącznie sklep stacjonarny to koniecznie załóż sklep internetowy.
Jak zwiększyć sprzedaż w internecie?
Przede wszystkim należy zwiększyć widoczność swojego sklepu w sieci. Jak to zrobić? Mamy 3 podstawowe drogi. SEO, SEM oraz Social Media. Jak zwiększyć sprzedaż w internecie za pomocą SEO? SEO to nic innego, jak wyniki organiczne, które wyświetlają się po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu np. buty do biegania Nike dążymy do tego, aby nasza strona pojawiała się jako pierwsza. Jak to zrobić? Zwiększanie sprzedaży w internecie za pomocą pozycjonowania naszej strony w Google nie należy do szybkich zadań. Często jest to proces, który trwa od kilku miesięcy do nawet paru lat. Optymalizacja strony internetowej oraz budowanie linków zwrotnych może tutaj skutecznie pomóc. SEM to nic innego jak reklama w internecie, pierwsze pozycję w wyszukiwarce Google możemy mieć od razu, wystarczy tylko zapłacić. Google Ads – płacimy tutaj za kliknięcie, które uśredniając będzie kosztować nas w okolicach 80-90 groszy. Social Media to takie serwisy jak Linkedin, Facebook czy inne, potrafią budować zaangażowanie i doprowadzać do długoterminowej relacji między użytkownikiem, a marką.
Lepsze UX/UI = zwiększona konwersja w sklepie internetowym
Ktoś kiedyś powiedział, że wygląd nie ma znaczenia, nie ma to żadnego odniesienia do sklepów internetowych. Użytkownik chcę poruszać się po sklepie szybko i sprawnie, dlatego warto kłaść duży nacisk na wygląd i funkcjonalność naszego sklepu internetowego. Zbyt długi proces zakupowy, zbyt dużo pól do wypełnienia podczas rejestracji, trudność w odnajdywaniu produktów? Takie podstawowe błędy potrafią być przyczyną porzucenia wielu wirtualnych koszyków i przyczynić się do zmniejszenia obrotów w naszym sklepie. Jeśli mamy wątpliwości czy nasz sklep jest przyjazny dla użytkowników możemy poprosić znajomych o przeklikanie i złożenie zamówienia na naszym sklepie, a następnie o wystawienie opinii. Skuteczną metodą jest także audyt sklepów internetowych pod względem UX/UI, który jest oferowany przez różne agencje interaktywne. Koszt takiego audytu jednak nie należy do najtańszych, bo oscyluje w granicach nawet kilku tysięcy złotych. Jednak przy większym ruchu na naszej stronie taki wydatek szybko się zwróci. Pamiętajmy, że teksty umieszczane na naszej stronie internetowej powinny być napisane poprawną polszczyzną oraz opis taki powinien subtelnie skłaniać do zakupu. Jeśli nie czujemy się na siłach możemy zlecić napisanie tekstu copywriterowi.
Sprzedaż komplementarna drogą do sukcesu
Sprzedaż komplementarna potrafi zwiększyć dochody sklepu nawet o kilka procent. Na czym polega sprzedaż komplementarna i jak się za to wziąć? Metoda cross-selling proponuje użytkownikowi dodatkowe dobro komplementarne. Przykład? Przy zakupie roweru dostajemy propozycję dokupienia kasku na rower, pompki do roweru czy torbę rowerową. Dodatkowo, przy zakupie paru rzeczy można dołożyć rabat, który jeszcze bardziej przekona użytkownika do zakupu. Nie należy jednak przesadzać z sugestiami, bo może to mieć to odwrotny skutek. Zaleca się dodanie 2-3 dodatkowych dóbr komplementarnych w panelu koszyka.
Jak zwiększyć sprzedaż na allegro?
Zwiększenie sprzedaży w internecie nie tyczy się tylko własnej strony internetowej. Wiele osób nie posiada strony, a w internecie sprzedaje na duże tysiące. Allegro/Ebay i Amazon, o którym pisaliśmy ostatnio [SPRZEDAŻ W AMAZON]. W Polsce nadal, mimo dużych prowizji prym wiedzie Allegro.pl. Za pojawianiem się na odpowiednich pozycjach w wyszukiwarce produktów na Allegro odpowiada algorytm, którego działanie nie jest do końca znane. Można wysnuć jednak pewne wnioski, które przez lata wyłapały osoby, które sprzedają za pomocą allegro. Pierwszą rzeczą na którą powinieneś zwrócić uwagę jest tytuł aukcji. Jak zwiększyć sprzedaż na allegro za pomocą tytułu? Powinien zawierać przede wszystkim najczęściej wpisywane słowa kluczowe. Nazwa jednak nie może być zbyt ogólna. Konwersja, im większa sprzedaż na naszej aukcji, tym wyżej możemy znaleźć naszą aukcję w wyszukiwarce. Na pozycję wpływa także ilość dostępnych sztuk. Dlatego warto zaopatrzyć się w większą ilość sztuk, jeśli wiemy, że towar nam się nie przedawni. Domyślnym wyszukiwaniem na allegro jest wyszukiwanie za pomocą trafności. Dostępne mamy także wyszukiwanie za pomocą popularności oraz ceny. Popularność budzi w konsumencie poczucie bezpieczeństwa i buduje wiarygodność. Częstym zagraniem ze strony allegrowiczów, było nabijanie sobie zakupów z kont znajomych. Zadbaj o dobry PR swojego profilu. Staraj się zawsze doprowadzić transakcję do takiego etapu, gdzie czujesz, że klient jest w pełni zadowolony i wystawi pozytywną opinie. Zadbaj także o takie szczegóły jak koszt wysyłki oraz jej szybkość.
Zwiększenie sprzedaży w internecie nie jest łatwą rzeczą, często wymaga od nas działania wielokanałowego. Kanał sprzedażowy zależy również w dużej mierze od branży. Należy testować i sprawdzić, który kanał będzie najlepiej konwertował.