Strona głównaRozrywkaJak stworzyć profesjonalne wideo w jedno popołudnie‍?

Jak stworzyć profesjonalne wideo w jedno popołudnie‍?

Kiedy myślisz o wideo, możesz pomyśleć o czymś, co przyjaciele udostępniają w mediach społecznościowych. Prawdopodobnie nie jest to coś, czego używałbyś w pracy. Ale to szkoda, ponieważ wideo jest niesamowicie użytecznym narzędziem dla firm. Produkcja wideo staje się coraz bardziej dostępna dla małych firm, ponieważ koszty jej tworzenia wciąż spadają. W rzeczywistości, włączenie wideo do strategii marketingu treści może być korzystne na wiele różnych sposobów: Treści wideo są wciągające i dynamiczne, co sprawia, że ludzie siedzą i zwracają uwagę. Zapewnia również kolejną drogę do opowiedzenia historii swojej marki i przyciągnięcia nowych klientów. Niezależnie od tego, czy nagrywasz szybki wywiad, czy planujesz pełną produkcję, oto kilka świetnych wskazówek, jak z łatwością stworzyć profesjonalne filmy w jedno popołudnie.” 

Przygotuj się przed nagraniem

Zanim faktycznie nagrasz wideo, będziesz chciał poświęcić kilka minut na przygotowanie. To pomoże Ci upewnić się, że nie przegapisz żadnych ważnych szczegółów podczas nagrywania, a także pomoże Ci zachować spokojny, zebrany umysł.

  • Badania – Zbadaj, jakich rodzajów filmów używa Twoja konkurencja, jakie rodzaje filmów działają w Twojej branży i jaki rodzaj wideo najlepiej pasowałby do Twojej firmy. Możesz również sprawdzić, jakie rodzaje filmów są używane w Twojej niszy.
  • Stwórz zarys – Możesz rozważyć stworzenie zarysu dla swojego wideo, aby pomóc utrzymać się na torze. Może to być szczególnie pomocne, jeśli próbujesz dać bardziej dogłębne, edukacyjne wideo. Posiadanie wszystkiego zapisanego pomoże Ci pozostać zorganizowanym i upewnić się, że nie przegapisz żadnych ważnych szczegółów.
  • Ustal swoje cele – Przed stworzeniem swojego wideo, ważne jest, aby ustawić cele dla tego, co masz nadzieję osiągnąć. To pomoże Ci określić, o czym ma być filmik i pomoże Ci pozostać na dobrej drodze.

Zdecyduj, o czym będziesz mówić

Prawdopodobnie w swoim wideo będziesz chciał opowiedzieć o swoim biznesie. Ale co dokładnie powinieneś powiedzieć? To może być trudne pytanie, ale jest kilka różnych rzeczy, które możesz poruszyć. Najważniejsze jest, aby zachować prostotę i wybrać jeden lub dwa tematy, na których można się skupić. Pomocne może być rozpoczęcie od zastanowienia się nad celami, jakie chcesz osiągnąć w filmie. Następnie spróbuj odnieść te cele do swojego produktu lub usługi.

Na przykład, jeśli próbujesz sprowadzić więcej klientów do swojego sklepu internetowego, możesz chcieć opowiedzieć o zaletach swojego produktu lub usługi. Jeśli próbujesz skłonić ludzi do zapisania się na listę mailową, możesz chcieć opowiedzieć o korzyściach płynących z bycia na Twojej liście.

Nagraj podkład głosowy

Voice over to nagranie, w którym mówisz nad górną częścią wideo, tak jak w filmie animowanym. Może to być bardzo korzystne, jeśli chcesz prowadzić narrację w swoim wideo, ale chcesz również zawrzeć B-roll.

Możesz nagrać swój głos bezpośrednio do oprogramowania do edycji wideo lub możesz nagrać go jako plik audio, a następnie zaimportować go do oprogramowania do edycji wideo. Najlepiej jest nagrać swój głos przed nagraniem B-roll, dzięki czemu można dopasować B-roll do głosu.

Nagraj B-roll (bez audio)

B-roll to zbiór nieruchomych obrazów, których używasz do zilustrowania głównych punktów swojej wypowiedzi. Mogą to być zdjęcia Twojego biura, produktów lub usług, które oferujesz, albo Twojego zespołu. B-roll może pomóc rozbić film i uczynić go bardziej dynamicznym. Może również pomóc widzom lepiej zrozumieć, o czym mówisz w voice over. B-rollowi może towarzyszyć brak dźwięku lub może on być użyty zamiast voice over.

Nagraj swoich rozmówców

Jeśli przeprowadzasz wywiad z gościem w swoim wideo, będziesz chciał nagrać dźwięk podczas rozmowy. Możesz nagrać dźwięk bezpośrednio do programu do edycji wideo lub nagrać go jako plik audio i zaimportować do programu do edycji wideo.

Przed wywiadem, będziesz chciał upewnić się, że skonfigurowałeś swój dźwięk prawidłowo. Wybierz ciche miejsce do nagrania wywiadu i użyj mikrofonu typu lavalier lub mikrofonu na statywie, aby zapewnić czystość dźwięku.

Zmiksuj i pokoloruj swoje wideo

Kiedy już skończysz nagrywać swój film, czas zacząć go edytować. To właśnie tutaj dzieje się magia. Edycja Twojego wideo to świetny sposób na dodanie dodatkowej odrobiny poloru i sprawienie, by naprawdę błyszczało. Jest to również świetny sposób, aby upewnić się, że nie masz żadnych niechcianych klipów w swoim wideo.

Użyj oprogramowania do edycji wideo, aby zmiksować dźwięk. Oznacza to, że możesz dostosować głośność swojego voice over i B-roll. Możesz również użyć go do wygaszania i wprowadzania B-rolli. Mieszanie dźwięku poprawnie może przejść długą drogę do tego, aby twój film brzmiał profesjonalnie. Możesz też usunąć tło i wstawić takie, jakie lubisz, korzystając z serwisu https://pl.depositphotos.com/video-background-remover.html.

 Słowa końcowe

Profesjonalne wideo może pomóc Ci przyciągnąć nowych klientów i zbudować swoją markę. Podczas gdy tworzenie wideo może wydawać się zniechęcające, nie musi być. Zacznij od przygotowania się przed nagraniem i wyboru tematu, na którym chcesz się skupić. Następnie nagraj podkład głosowy, wykorzystaj B-roll oraz zmiksuj i pokoloruj swój film. W ten sposób w ciągu jednego popołudnia możesz z łatwością stworzyć profesjonalne wideo.

Artykuł sponsorowany

Jakub Nowak
Jakub Nowak
Miłośnik gry na gitarze, skończył studia ekonomiczne, lubi sprawdzać różnego rodzaju produkty w boju.
Sprawdź jeszcze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz komentarz
Proszę wpisać swoje imie

Popularne