Brzmi tajemniczo? Wciąż jeszcze wiele osób myśli o SEO właśnie w ten sposób! Naszym celem jest pokazanie Ci, że pozycjonowanie stron internetowych nie opiera się na tajemniczych zaklęciach znanych wyłącznie doświadczonym magom z branży IT.
SEO, czyli search engine optimization to po prostu optymalizacja stron dla wyszukiwarek internetowych, w tym tej najpopularniejszej, wyszukiwarki Google. Celem optymalizacji jest poprawa parametrów technicznych strony www oraz nasycenie jej wartościowymi i unikatowymi treściami. Po co? Ano po to, by Twoja strona internetowa pojawiała się maksymalnie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania i wyróżniała się wysokim współczynnikiem konwersji.
Co to jest SEO? Czym jest pozycjonowanie SEO? I jak się to wszystko ma do Twoich klientów?
Pozycjonowanie stron www i SEO – co to jest?
Obecnie coraz częściej hasło SEO i pozycjonowanie używane są wymiennie, choć zakresy działań podejmowane w ramach SEO wchodzą w skład pozycjonowania (pozycjonowanie jest pojęciem szerszym).
- SEO jest procesem optymalizacji stron www pod wyszukiwarki internetowe i polega głównie na przygotowaniu odpowiedniej struktury witryny oraz stworzeniu treści, które będą przydatne dla Twoich potencjalnych klientów.
- Pozycjonowanie to rozłożony w czasie proces, w ramach którego, oprócz optymalizacji SEO, wykonywane są m.in.: audyty, analiza konkurencji, weryfikacja przekierowań, wdrożenie certyfikatu SSL, link building itd.
Jak działa SEO w Google?
Chcesz, żeby Twoja strona internetowa była atrakcyjna dla potencjalnych konsumentów? Dążysz do optymalizacji biznesu i zależy Ci na pozyskaniu większej liczby klientów, którzy skorzystają z Twoich usług lub zdecydują się na zakupy w Twoim sklepie www? Odpowiednio zaprojektowana i wdrożona kampania SEO może Ci to dać!
Kluczem do sukcesu jest przekonanie Google, że można Ci zaufać. Dlatego w pierwszej fazie działań realizowanych w ramach optymalizacji jest naprawienie wszystkich błędów technicznych na Twojej stronie, poprawa jej struktury i czytelności oraz zapełnienie jej oryginalnymi treściami, nasyconymi frazami kluczowymi odpowiednimi dla Twojego biznesu.
Google wyśle na Twoją stronę swoje roboty i to od ich „opinii” będzie zależała pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Na Twojej stronie muszą znajdować się trafne odpowiedzi na pytania zadawane przez internautów, a każda strona i podstrona musi zawierać dokładne opisy usług, produktów, kategorii… Nie da się pozycjonować stron pustych (bez tekstów, opisów, nagłówków itp.), a pozycjonowanie stron z wieloma duplikującymi się treściami czy plagiatami należy do działań karkołomnych.
To podstawy SEO, ale tyle wystarczy, byś mógł/a mniej więcej zrozumieć, jak to działa.
Przygotuj i zaprezentuj swoją ofertę najlepiej, jak się da!
Przekonałeś roboty Google i Twoja strona znajduje się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania? Pamiętaj, że walutą robotów jest zaufanie, którym przecież nie opłacisz rachunków. Za zwiększoną ilością odsłon Twojej witryny muszą iść konkretne działania klientów i sfinalizowane transakcje. Na wysoki współczynnik konwersji będzie miała przede wszystkim wpływ czytelność i intuicyjność landing page (LP) oraz skuteczne wezwania do działania (CTA).
Daj sobie, stronie www i agencji SEO czas!
Wiesz już, że SEO to nie zestaw magicznych sztuczek. Tutaj nie wystarczy machnięcie różdżką i wypowiedzenie magicznego, pozycjonerskiego zaklęcia. To precyzyjnie zaplanowana praca, w której nie możesz pominąć żadnego etapu i żadnego elementu.
Po wdrożeniu najważniejszych zmian (technicznych i treściowych) oraz rozkręceniu firmowego bloga (to na nim w głównej mierze będą znajdowały się odpowiedzi na pytania, których Twoi potencjalni klienci szukają w Google) – pracuj, jak do tej pory. Przykładaj się do wysokiej jakości obsługi klientów (dobre opinie w Google też są bardzo ważne!) i szukaj możliwości dzielenia się swoją wiedzą (artykuły sponsorowane to kolejny argument dla robotów Google, żeby Ci zaufać).
Kiedy zobaczysz pierwsze efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie? Najprawdopodobniej w ciągu kilku miesięcy, choć niektórzy chwalą się wzrostami konwersji na poziomie nawet kilkuset procent już po 2 – 3 miesiącach współpracy z dobrą agencją SEO. Wszystko zależy od bazowej pozycji strony www oraz Twojej otwartości na zmiany. W tej kwestii naprawdę warto zaufać profesjonalistom.
Podsumowanie
W ciągu ostatnich 3 lat wiele biznesów przeniosło się do sieci internetowej lub w niej wystartowało. Efekt? Konkurencja jest ogromna, a Ty potrzebujesz narzędzi, by skutecznie się na jej tle wyróżnić. Pozycjonowanie stron internetowych w 2023 roku będzie opierało się na stosunkowo prostych zasadach, dzięki którym uda Ci się „złamać” algorytm Google. Nie daj się zwieść – żadna agencja i żaden pozycjoner nie zna go dokładnie. To mieszanka rozmaitych czynników, które w różnym stopniu (również zależnym od branży, w której działasz!) będą wpływały na pozycję Twojej strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
W przygotowaniu teksu pomógł nam Maciej Cherubin z Octamedia. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź kompletny poradnik o SEO i podstawach pozycjonowania strony.
Artykuł sponsorowany