W dobie online’u marki i firmy często zapominają o reklamach w fizycznej przestrzeni. Tym samym popełniają wielki błąd, ponieważ nadal jest to bardzo efektywna (w niektórych przypadkach nawet efektywniejsza od reklamy online) forma promocji. Spośród offlinowych rozwiązań jednym z najbardziej popularnych jest billboard i to nim, a konkretniej na tym ile kosztuje, zajmiemy się w poniższym artykule.
Cena wynajmu billboardu
Cena zależeć tu będzie od wielu czynników, dlatego ciężko jest podać konkretną liczbę. Najczęściej oscyluje w granicach 600-2500 złotych. Co jednak wpływa na koszty związane z billboardem?
Przede wszystkim lokalizacja. Istnieje tutaj prosta zasada: im więcej osób jest w stanie zobaczyć nasz billboard, tym więcej będzie nas kosztował. Mówiąc bardziej obrazowo, najdroższy będzie w wielkim mieście, na ruchliwej ulicy, niedaleko, np. centra handlowego. Taka lokalizacja gwarantuje, że nasza reklama dotrze do wielu potencjalnych klientów. Z pewnością mnóstwo innych firm również chciałoby skorzystać z takiego miejsca, wobec czego jego cena będzie zwyczajnie wyższa.
Tworzenie kampanii billboardowej
Kolejną rzeczą jest cały proces tworzenia kampanii billboardowej. Zacznijmy od kwestii technicznych – ile kosztuje wydrukowanie billboardu? Tutaj cena waha się od 100 do 200 złotych. Wszystko zależy od jego wielkości, oczywiście im większy, tym droższy.
Podobnie jest z samym przyklejeniem billboardu, które również wynosi 100-200 złotych. Zasady są tu identyczne jak powyżej.
Całkowicie odmienną kwestią jest przygotowanie i wymyślenie samej reklamy. Zaczynając od koncepcji, którą możemy wymyślić sami lub zdać się na specjalistów, którzy czasem potrafią kosztować całkiem sporo. Jednakże dzięki nim będziemy mieli pewność, że dobrze wydamy nasze pieniądze, a ostatecznie, z dużą prawdopodobnością inwestycja i tak się zwróci.


Duże doświadczenie w tym temacie posiada zespół ZnajdzReklame.pl i to z ich artykułów (w głównej mierze) czerpaliśmy wiedzę, na rzecz tego artykułu. Oferują usługi nie tylko z zakresu planowania kampanii billboardowych, ale też innych outdoorowych przedsięwzięć.
Wracając jednak do tematu billboardu, zazwyczaj użycie jednego może nie wystarczyć, by nasza reklama, czy też cała kampania odniosła sukces. Wobec czego przy większych nakładach finansowych i inwestycji w kilka miejsc billboardowych warto zdać się na specjalistę lub firmę, która pomoże nam sensownie wydać przeznaczone na reklamę pieniądze.
Billboard przy autostradzie – przepisy
Billboardy przy autostradzie to nieco osobny temat, z tego względu, iż obarczone są one dodatkowymi przepisami. Codziennie przejeżdżają przez tysiące aut, dlatego też stanowi bardzo atrakcyjną lokalizację dla naszej reklamy. Jednakże nie może ona wpływać na bezpieczeństwo jazdy kierowców, to znaczy nie może zbyt mocno ich rozpraszać.
Przede wszystkim billboardy nie mogą przypominać znaków ani żadnej tego typu sygnalizacji, by czasem nie wprowadzić kogoś w błąd. Dodatkowo reklama nie może stać zaraz przy samej autostradzie. W terenie zabudowanym musi być oddalona od niej o co najmniej 20 m, a poza terenem zabudowanym aż 50.
Wobec czego ustawianie billboardu przy autostradzie może być o wiele bardziej kosztowne, gdyż przy takich odległościach musimy zainwestować w reklamę o znacznie większych rozmiarach.
Tak oto prezentuje się specyfika kosztów związanych z billboardami, warto jednak wszystko to podsumować sobie raz jeszcze:
- Ile kosztuje billboard?: 600-2500 zł
- Cena wydruku: 100-200 zł
- Cena naklejenia: 100-200 zł
Artykuł sponsorowany