Na terenie naszego kraju jest coraz więcej sklepów stacjonarnych z charakterystycznym zielonym szyldem. Czy można pokusić się o dokładne oszacowanie tej liczby? Tak. Z poniższego poradnika dowiesz się także nieco więcej na temat planów rozwoju tej sieci sklepów oraz poznasz jej największych konkurentów. Z kim Żabka toczy największe boje o zainteresowanie ze strony Klientów?
Zobacz: Jak dodać przepisy do Lidlomixa?
Ile jest Żabek w Polsce?
Już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że z roku na rok kalendarzowy coraz więcej. Nie wiesz, ile jest Żabek w Polsce? Zastanawiasz się, skąd bierze się popularność tej sieci z charakterystycznymi zielonymi szyldami? Warto zaznaczyć, że podmiot Żabka Polska sp. z o.o. może pochwalić się bardzo dużym doświadczeniem. W końcu ta marka działa na rynku już od blisko 25. lat. Co ważne, włodarze tego podmiotu nie zamierzają spoczywać na laurach. Klienci co rusz są zaskakiwani nowymi produktami i dostępnymi funkcjami. Ile Żabek znajduje się w Polsce? Żabka Polska sp. z o.o. to lider pod kątem sektora „modern convenience”. Nie powinno zatem zaskakiwać, że tych sklepów jest coraz więcej. Nie tylko w największych polskich miastach, czy miasteczkach. Sporo osób, przechadzając się po rodzimych aglomeracjach, w duchu zadaje sobie pytanie, ile jest Żabek w Polsce… Czas odkryć wszystkie karty! Aktualne dane mówią o 9020 sklepach w ramach tej sieci. Statystyki pokazują, że są one coraz popularniejsze. Klienci mogą tam nie tylko kupować rozmaite produkty spożywcze. Nie ma przeszkód, by skorzystać z różnych usług, czy skosztować wielu przekąsek (oferta na tym polu jest zaś stale unowocześniana). Konsumenci chętnie się zaś na to decydują. Jeśli kiedykolwiek zastanawiało Cię, ile Żabek znajduje się w Polsce i dlaczego tak dużo, to musisz wiedzieć, że jest to związane nie tylko z rosnącym zainteresowaniem ze strony Klientów. Warto wspomnieć także o franczyzie. Żabka Polska sp. z o.o. oferuje (przynajmniej w teorii, bo w sieci są różne opinie na ten temat) atrakcyjne warunki biznesu oparte na tym modelu. Coraz więcej osób decyduje się zaś zostać franczyzobiorcą (w tym momencie jest ich już 7800) i działać w ramach tej ogólnopolskiej sieci sklepów stacjonarnych. To natomiast także przyczynia się do tego, że jest ich tak dużo. Eksperci przewidują, że to nie koniec. Wszystko wskazuje zatem na to, że liczba 9020 np. już za rok będzie zdecydowanie bardziej pokaźna.
Jakie są plany rozwoju?
Z tego, co można przeczytać i usłyszeć od osób decyzyjnych (np. w czasie wywiadów), plany dotyczące rozwoju tej ogólnopolskiej sieci są bardzo ambitne. Można zatem spodziewać się, że pytanie, ile jest Żabek w Polsce, będzie cały czas zadawane. W końcu ta liczba wciąż rośnie i rośnie. Mottem przewodnim firmy Żabka Polska sp. z o.o. jest „Tworzenie wartości poprzez upraszczanie ludziom życia”. W związku z tym sklepy (w ramach tej sieci) mają być dostępne dla coraz większego grona odbiorców. Włodarze podmiotu Żabka Polska sp. z o.o. chcą dążyć do tego, by zakupy można było robić jeszcze nowocześniej, wygodniej i zarazem bardziej kompleksowo. Klientów pewnie ucieszy to, że do oferty mają być wprowadzane coraz to nowsze produkty (w tym m.in. regionalne) i usługi. Z kolei sklepy tej sieci będą dostępne w przeróżnych lokalizacjach. I to takich, które na pierwszy rzut oka nie kojarzą się z możliwością zrobienia zakupów spożywczych (chodzi np. o prywatne akademiki, stacje metra, czy tereny znajdujące się niedaleko plaż). Włodarze już kilka miesięcy temu zapowiedzieli, że dalej chcą inwestować w rozwój oferty dotyczącej produktów gotowych do spożycia. Lider sektora „modern convenience” ma również zamiar produkować jeszcze więcej własnego asortymentu. Poza tym rozwój ma dotyczyć aplikacji mobilnej i bezobsługowych placówek Żabka Nano.
Zobacz: Gdzie powstała pierwsza Biedronka w Polsce?
Największa konkurencja Żabki
Jeśli dokładnie przeczytałeś dzisiejszą lekturę, to już wiesz, ile Żabek znajduje się w Polsce… Sklepów jest coraz więcej, a w tym roku ma zostać utworzona placówka numer 10 000. Z kim ta sieć rywalizuje zaś o Klientów? W gronie największych konkurentów należy wymienić takie podmioty, jak Jeronimo Martins Polska S.A. (właściciel Biedronki), Lewiatan Holding S.A., Dino Polska S.A. i Carrefour Polska sp. z o.o.