Strona głównaSportHula hop z wypustkami – zabawa i trening w jednym. Opinie i...

Hula hop z wypustkami – zabawa i trening w jednym. Opinie i efekty

Hula hop kojarzy się z dziecięcą zabawą z podwórka. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że ta dziecinna rozrywka może nieść za sobą szereg zdrowotnych benefitów. Spala kalorie, pozwala schudnąć, zwiększa sprawność sercowo-naczyniową no i przede wszystkim – zapewnia dobrą zabawę, nie tylko dzieciom.

Kołem hula hop (z wypustkami także — bo czemu nie?) można bawić się dosłownie wszędzie:  w domu, ogrodzie, na podwórku przed blokiem. Nie potrzebne są do niego drogie karnety na siłowni i można ćwiczyć na nim z całą rodziną. 

Hula hop z wypustkami – opinie

Hula hop z wypustkami pomaga w wykonywaniu ćwiczeń aerobowych, które to wzbogaca o dodatkowe efekty. Wypustki służą przede wszystkim do masaży okolic mięśni brzucha, pleców, bioder i pośladków. Umieszczone w hula hop wypustki stymulują nie tylko mięśnie, ale też zakończenia nerwowe, co działa relaksacyjnie i pozwala wyeliminować stres. Dzięki masażowi ciała podczas zabawy z hula hop wydzielają się endorfiny, które odpowiadają za ogólny stan samopoczucia. 

Coraz popularniejsze hula hop z wypustkami zbiera coraz lepsze opinie wśród użytkowników. Z hula hop można tańczyć, bawić się i ćwiczyć. Dodatkowo wypustki zapewniają pewną stabilność — hula hop nie ześlizguje się, co jest niezwykle pomocne dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z tym przyrządem do ćwiczeń.  

Wśród ludzi utarło się błędne przekonanie, że hula hop jest przeznaczone dla kobiet. Bzdura! Zabawa z hula hop jest dosłownie dla każdego, niezależnie od płci i wieku. Hula hop z wypustkami przynosi także dobre efekty dla mężczyzn, gdyż to właśnie oni częściej cierpią na schorzenia kręgosłupa. 

Największym atutem ćwiczeń na hula hop z wypustkami, które daje zarazem świetne efekty wizualne, jest pomoc w zrzuceniu fałd z dolnej części brzucha.  

Hula hop z wypustkami występuje w kilku wariantach. Różnią się one między sobą wagą, rodzaje wypustek oraz wielkością. Ćwiczeń na hula hop z wypustkami nieco się różnią się od siebie i przynoszą inne efekty. Ale jak właściwie działa hula hop? I czy to prawda, że ćwiczenia na nim działają odchudzająco?

Czy hula hop odchudza? Opinie kobiet

Samo kręcenie hula hop w miejscu ma mały wpływ na odchudzanie. Dopiero gdy „kręcenie zacznie łączyć się z innymi ćwiczeniami. Dla przykładu: Gdy kręcimy hula hop z wypustkami unosząc przy tym jedną nogę, nie tylko spalamy więcej tkanki tłuszczowej, ale ćwiczymy także mięśnie stabilizujące oraz ogólny balans ciała. 

Przysiady z hula-hop podnoszą tętno i pomagają pracować nad ujędrnianiem pośladków i mięśni ud.

Intensywna zabawa z hula hop to trening niezwykle odchudzający i odmładzający. Poprawia on elastyczność, równowagę, zdolności motoryczne, koordynację ręka-oko i wytrzymałość. 

Odchudzające i wzmacniające ćwiczenia z hula hop i ich efekty:

Kręcenie hula hop wokół talii zapewnia trening mięśni rdzenia. Aby utrzymać obręcz wokół talii, poruszaj biodrami ruchem do przodu i do tyłu – push-pull – w przeciwieństwie do ruchu okrążającego. Zacznij od stania na środku obręczy z rozłożonymi stopami, następnie przenieś prawą stopę około 5 cm przed lewą, utrzymując lekko zgięte kolana. Chwyć obręcz i doprowadź ją do wysokości talii, podpierając ją o plecy. Obróć się  na jedną stronę, aby się nakręcić, a następnie szybko popchnij i zwolnij obręcz w przeciwnym kierunku. Aby utrzymać wirowanie obręczy, natychmiast poprowadź obręcz do przodu mięśniami brzucha i pociągnij obręcz do tyłu za pomocą mięśni dolnej części pleców. Utrzymuj płynne i rytmiczne pchnięcia biodrami, aby utrzymać obręcz w ruchu przez 10 do 20 minut.

Wykonaj 3 następujące zestawy:

  • 50 sekund aureoli hula hop lewą ręką – 10 sekund odpoczynku;
  • 50 sekund aureoli hula hop prawą ręką – 10 sekund odpoczynku;
  • 50 sekund talii side to side hula hoping – 10 sekund odpoczynku;
  • 50 sekund przysiadów hula hop – 10 sekund odpoczynku;
  • 50 sekund hula hop sit ups – 10 sekund odpoczynku;
  • 50 sekund hula hop od przodu do tyłu – 10 sekund odpoczynku.

Dzięki takiej dawce ruchu z wykorzystaniem hula hop z wypustkami, z pewnością wypracujesz dobrą kondycję, a przy okazji mocniejsze mięśnie brzucha, które wspomogą w codziennym działaniu Twój kręgosłup.

Jakub Nowak
Miłośnik gry na gitarze, skończył studia ekonomiczne, lubi sprawdzać różnego rodzaju produkty w boju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz komentarz
Proszę wpisać swoje imie