Strona głównaWłasna firmaGdzie można umieścić banery reklamowe

Gdzie można umieścić banery reklamowe

Zastanawiasz się nad powieszeniem baneru reklamowego? Świetna decyzja. Jest to forma reklamy outdoorowej, dzięki której będziesz mógł dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Zanim jednak weźmiesz się do pracy, sprawdź, gdzie zgodnie z prawem możesz umieścić banery reklamowe. Jeżeli interesuje Cię to zagadnienie, koniecznie przeczytaj ten poradnik!

Czym jest baner reklamowy

Jeżeli reklamy przekraczają kilka metrów kwadratowych, to wtedy uznaje się je za banery wielkoformatowe. Są to najczęstsze wykorzystywane banery reklamowe. Reklamy te są skuteczną formą, która oddziałuje pojawieniem się nowych klientów, czy osób zainteresowanych treściami na nich zamieszczonymi.

Pomimo tego, że banery zazwyczaj mają postać wielkoformatową, można spotkać także ich mniejsze wersje. Warto wiedzieć, że banery w porównaniu do innych reklam w formie np. papierowej są znacznie trwalszym rozwiązaniem, dodatkowo dającym możliwość przeniesienia ich w inne miejsce.

Reklamy tego typu zazwyczaj produkowane są na specjalnych materiałach, odpornych na wiele czynników zewnętrznych.

baner reklamowy, produkcja

Umieszczanie banerów reklamowych – co warto wiedzieć

Umieszczanie wszelakich reklam, tak samo banerów reklamowych jest regulowane specjalnymi przepisami prawnymi. Z racji tego faktu, warto wcześniej zaznajomić się z przepisami prawnymi w przypadku reklam tego typu. Pozwoli to uniknąć nieprzyjemnych sytuacji prawnych.

Reklamy w formie banerów najczęściej umieszcza się przy drogach, gdzie jest duże natężenie ruchu, np. autostrady, drogi szybkiego ruchu itp. Oczywiście nie można sobie ot, tak wybrać miejsca i umieścić baneru. Wcześniej należy uzgodnić to z właścicielami danej powierzchni, uzyskać zgodę władz, bądź samemu stać się jej właścicielem.

W naszym kraju wywieszanie banerów przy drodze jest określone pewnymi zasadami odnośnie ich odległości od pasa w ruchu drogowym.

  • Autostrady – 30 metrów od jezdni w terenie zabudowanym i 50 metrów od jezdni w terenie niezabudowanym.
  • Drogi ekspresowe — kolejno 20 metrów od jezdni  i 40 metrów.
  • Drogi krajowe — kolejno 10 metrów i 25 metrów.
  • Drogi wojewódzkie i powiatowe — kolejno 8 metrów i 20 metrów.
  • Drogi gminne — kolejno 6 metrów i 15 metrów.

Ponadto banery reklamowe można umieszczać na budynkach, z wyłączeniem obiektów zabytkowych, czy tych ze statusem użyteczności społecznej, a także nie wolno ich umieszczać np. wtedy jeżeli mogą one zasłaniać dostęp do dziennego oświetlenia mieszkania. Jeżeli zdecydujemy się umieścić baner na budynku, zgodnie z art. 29 ust. 2 pkt 6 w/w ustawy, pozwolenie nie jest nam potrzebne, jednak trzeba przestrzegać zasad wyżej wymienionych.

Banery reklamowe umieszcza się również na ogrodzeniach. Bardzo często mają one charakter wyborczy, choć nie tylko. Jeszcze inną formą gdzie można umieścić baner reklamowy, jest ulica, a konkretnie chodnik. W tej kwestii jednak baner reklamowy musi posiadać specjalny stojak.

Istnieją również lokalizacje nietypowe, na których umieszcza się banery reklamowe — można je w ten sposób sprytnie wykorzystać. Jednym z przykładów może być jakieś wydarzenie sportowe. Jeżeli prowadzimy działalność z zakresu sprzedaży artykułów sportowych, może to być bardzo dobra okazja, aby umieścić baner reklamowy i się w ten sposób pokazać. Oczywiście tak samo jak w przypadku powyższych przykładów, tutaj również wymagana jest odpowiednia zgoda.

Na co uważać w przypadku banera

Musimy zwrócić uwagę na to co się na banerze znajduje. Umieszczenie reklamy, która w treści posiada np. reklamy bielizny, czy alkoholu raczej nie powinno być zlokalizowane przy przedszkolach, lub innych miejscach, gdzie odczucia przebywających tam osób mogłyby zostać urażone. Ponadto trzeba pamiętać, aby przestrzegać wyżej wymienionych zasad odnośnie umieszczania banera reklamowego.

Jak powinny wyglądać dobre bannery reklamowe

Reklama tego typu jest niezwykle skuteczna w odbiorze, jednak należy wiedzieć jak ją zaprojektować, aby idealnie trafiała do odbiorców. Z racji, że żyjemy w świecie, gdzie obrazki dużo bardziej przyciągają wzrok niż treści, warto na nie właśnie postawić. Jednak należy pamiętać też o tym, aby baner nie był przytłaczający, lecz lekki w odbiorze.

Niezwykle duże znaczenie ma to w przypadku kiedy reklama umieszczona jest przy pasie drogowym. Warto pamiętać, że choćby z uwagi na bezpieczeństwo kierowców, należy umieszczać na banerach treści lekkie, przejrzyste i możliwie szybkie do odczytu. Jeżeli na reklamie znajdzie się zbyt dużo tekstu, lub wizualnych dodatków, może to skutkować kolejno zbyt dużym skupieniem się kierujących na reklamie, co z kolei może doprowadzić nawet do wypadku.

Oto 3 podstawowe cechy, jakie powinien zawierać dobry baner reklamowy:

  1. Typografia — czyli czcionka i krój pisma. Typografia danej firmy powinna być konsekwentnie stosowana, począwszy od reklam internetowych, skończywszy na banerach.
  2. Logo — Wraz z nazwą jest to najważniejszy element identyfikacyjny. Każdy klient rozpoznaje logo danej firmy generalnie na pierwszy rzut oka. Dlatego tak ważne jest, aby znalazło się ono na banerze.
  3. Odpowiednio dobrane kolory — Kolory odgrywają dużą rolę w przypadku banerów reklamowych. Przyciągają one wzrok i powinny zostać umiejętnie dobrane do danego rodzaju reklamy. Warto zwrócić uwagę, do jakiej grupy odbiorców kierujemy reklamę, czy są to kobiety, mężczyźni, lub dzieci, a być może wszyscy.

Podsumowanie

Jak widać umiejscowienie baneru reklamowego ma tak samo duży wpływ jak i format, w jakim został wykonany, czy treść, jaka się na nim znajduje. Pamiętaj, żeby zaznajomić się z przepisami prawnymi, zanim wywiesisz baner reklamowy. Jedno jest pewnie, bez względu czy zostanie on umieszczony na fasadzie budynku, w pobliżu pasa drogowego, czy ogólnej przestrzeni publicznej, zawsze będzie to świetna reklama na Twojej firmy.

Roman Rutkowski
Zna się na narzędziach i polityce. Ma zniżkę w pobliskim tajskim barze. Lubi podróże i historię.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz komentarz
Proszę wpisać swoje imie