Bez zadbania o wizerunek firmy nie ma mowy o odniesieniu sukcesu rynkowego. Celowi temu służą różne techniki, w tym reklama. Jedną z jej form jest noszenie przez pracowników ubrań z logo przedsiębiorstwa.
Od zarania dziejów ludzie odczuwali potrzebę podkreślania swojej tożsamości i indywidualności, czyli odróżniania się od innych. Chęć ta dotyczy nie tylko poszczególnych osób, lecz także różnych form ludzkiej działalności, w tym: przedsiębiorstw, marek czy organizacji. Do ich identyfikacji służy logo – unikalna, charakterystyczna forma graficzna, np. stylizowany napis lub symbol. Dzięki niemu odróżnić można jedną firmę, markę bądź organizację od innych. Często wykorzystywane jest w celach promocyjnych i reklamowych, poprzez umieszczenie go na materiałach drukowanych, artykułach piśmienniczych, budynkach, pojazdach czy też ubraniach pracowników.
Ubrania z logo firmy – czemu służą?
Noszenie przez pracowników ubrań oznakowanych logotypem albo firmowym sloganem reklamowym jest formą promocji stosowaną już od wielu lat. Odzież tego typu ma liczne zastosowania, przede wszystkim jednak powinna przykuwać uwagę aktualnych i potencjalnych klientów przedsiębiorstwa, a także budować poczucie więzi z marką. Dlatego też zarówno ubrania, jak i wydrukowane na nich logotypy, powinny być estetyczne, wysokiej jakości oraz przyciągające spojrzenia. Mogą to być, przykładowo, koszulki polo lub bluzy.
Koszulki polo – jaki nadruk?
Koszulki polo z nadrukiem, damskie i męskie, są popularnym elementem odzieży firmowej zarówno wśród pracowników biurowych, magazynowy, hotelarskich, także fizycznych – nadają się do większości branż. Do ich znakowania logiem firmy wykorzystywany jest głównie nowoczesny druk DTF, folia flex, sitodruk bądź hafciarki – w przypadku znakowania haftem. Odpowiednia metoda znakowania dobierana jest w zależności od nakładu koszulek, wyglądu, kolorystyki oraz wielkości logotypu. Oczywiście ważne są tutaj również preferencje klienta i firmowe wymogi stawiane odzieży noszonej przez pracowników – zdarza się że zamiast nadruku preferowany jest haft. Logotyp z reguły umieszczany jest na piersi (najczęściej lewej), rękawku lub plecach w okolicy łopatek, ale w razie potrzeby znakowanie może zostać wykonane także w innych miejscach.
Koszulki polo dla pracowników wykonane mogą być z różnego rodzaju materiałów, zachowujących jednak wymaganą odporność. Często stosowane są modele bawełniane – od niedrogich z podstawowej jakości bawełny lub bawełny połączonej z poliestrem (dodaje on trwałości koszulce) po znacznie lepsze jakościowo koszulki z bawełny np. bawełny merceryzowanej. Wybór materiału zależy oczywiście od warunków miejsca pracy. Jeżeli koszulka będzie użytkowana w biurze, właściwy będzie model z bawełny. W pracy fizycznej lepiej sprawdzi się bawełna z dodatkiem poliestru, który zwiększy wytrzymałość koszulki.
Bluzy z nadrukiem – reklama w chłodniejsze dni
W nieco chłodniejsze dni świetną reklamą przedsiębiorstwa będą bluzy z nadrukiem firmowego logo, damskie bądź męskie. Odzież taka pozytywnie wpłynie na promocję firmy w oczach aktualnych i potencjalnych klientów. Do ich znakowania najczęściej wykorzystywane są takie techniki, jak: folia flex, sitodruk, druk DTF lub haft komputerowy. Dobór właściwej zależy od jakości bluzy, kolorystyki nadruku czy występowania w nim przejść tonalnych. Podobnie jak w przypadku koszulek polo, warto stawiać na odzież wyższej jakości, która będzie wygodniejsza, trwalsza i lepiej nadająca się do oznaczenia firmowym logotypem.
Artykuł promocyjny.