Strona głównaMotoryzacjaFiat Freemont – crossover w stylu amerykańskim na europejskich drogach

Fiat Freemont – crossover w stylu amerykańskim na europejskich drogach

To auto jest efektem mieszanki wybuchowej włoskiego Fiata i amerykańskiego Chryslera. Nic więc dziwnego, że jest połączeniem praktyczności i eleganckiego designu.

Freemont to wygodny, kompaktowego SUV, który jest świetnym pojazdem rodzinnym, który da sobie radę nawet w trudnych warunkach miejskich. Jego pierwowzorem był Dodge Journey, który w opinii niektórych kierowców uchodził za duże auto o bardzo satysfakcjonujących osiągach. 

Innowacyjny Fiat Freemont został dopasowany do potrzeb ludzi dbających zarówno o ładną stylizację, jak i o moc silnika. Kluczową jednak rzeczą, która może określić tego crossovera, jeżeli można by było użyć tylko jednego słowa to: KOMFORT. W dosłownie każdym aspekcie. Komfort jazdy, komfort siedzenia, a także bardzo duża przestrzeń (szczególnie jeśli chodzi o bagażnik, ale o tym później). Sprawdzi się nawet w sytuacji, gdy trzeba przewieźć jednym kursem siedem osób. To sprawia, że jest to auto idealne na wycieczki.

Opinie o Fiacie Freemont – wyposażenie to wszystko co ma? 

Ilość dodatkowych opcji w Fiacie Freemont jest tak duża, że nawet w podstawowej wersji ma on opinie bardzo dobrze wyposażonego auta.

Standardowe wyposażenie tego samochodu obejmuje dwustrefową klimatyzację, automatyczne reflektory (z opcją automatycznych świateł drogowych), przyciemniane lusterka, bezkluczykowe otwieranie i odpalanie auta, skórzaną kierownicę, czujniki parkowania, monitorowanie ciśnienia w oponach i duży ekran dotykowy, z którego łatwo korzystać podczas jazdy.

Dla miłośników nieco bardziej luksusowych rozwiązań jest wersja premium. Otrzymamy tam za dodatkową opłatą najwyższej klasy auto – Fiat Freemont „Lounge” ze skórzanymi wykończeniami, podgrzewane przednie fotele, chromowane relingi dachowe, nawigację satelitarną oraz system audio Alpine Premium – 6 głośników z subbuferem i 368-watowym wzmacniaczem. Do zestawu dołączony jest 8,4-calowy ekran dotykowy oraz połączenie Bluetooth, które umożliwiało strumieniowe przesyłanie multimediów z telefonu.   

Wizytówką tego auta pozostaje jednak przestrzenna, wygodna kabina, w której dosłownie można się aż wylegiwać ciesząc dobrą pogodą.

Fiat Freemont – silnik, wymiary oraz inne dane techniczne

Wspomnieliśmy już o dużej przestrzenności Fiata Freemonta.  Wymiary wynoszą: długość 489 cm, szerokość 188 cm, wysokość 172 cm, gwarantują poczucie komfortu w kabinie, także dzięki rozstawowi osi, największemu w tej kategorii (289 cm).

Freemonta wyprodukowano w czterech wersjach silnikowych:

Benzynowych – 2.4 16V TigerShark ze skrzynią automatyczną (170 KM), 3.6 V6 24V PentaStar (automat z mocą 280 KM), 2.0 16V MultiJet – skrzynia manualna (140 KM) oraz 2.0 16V (170 KM) MultiJet w obu wersjach skrzyni biegów. Który silnik jest najlepszy?

Ogólnie rzecz biorąc Fiat Freemont zbiera dobre opinie zarówno użytkowników, jak i mechaników. Wszystko dzięki swojej niewielkiej awaryjności. Szczególnym uznaniem cieszyła się wersja 2.0 Multijet.

Tutaj trzeba nieco więcej powiedzieć o tym inżynieryjnym dziele sztuki. Włoscy konstruktorzy uważani byli za ojców tzw. Wtrysku bezpośredniego. Stworzyli oni także pamiętny model uniJet Turbo Diesel 1.9, który słyną ze swojej wytrzymałości oraz zaawansowanej technologii. W Fiacie Freemont udoskonalono to rozwiązanie za pomocą następcy legendarnego JTD 1.9 – 2.0 Multijet. 

Cylindry są szersze o blisko 1 mm, co prowadzi do zwiększenia pojemności do 1956 centymetrów sześciennych. auto wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail. Silnik zawiera również filtr cząstek stałych o nazwie DPF, który jest wymagany przez normy emisji spalin Euro 5.

Codzienne użytkowanie pozwoli docenić znaczną moc i moment obrotowy, które pozwalają na rozsądną dynamikę pojazdu ze średniej półki. Zwolennicy komfortu jazdy (szczególnie w trasie) zapewne docenią to, że konstrukcja jest doskonale zintegrowana z automatyczną skrzynią biegów.

Technologia została bardzo dobrze dopracowana, gdyż podobne rozwiązania wykorzystywane były też w zyskującym popularność w Europie – Fiacie Bravo.

Fiat Freemont – awarie i problemy

Pomimo, że kupując Fiata Freemonta uzyskujemy jakość w przyzwoitej cenie, przy dłuższej eksploatacji pojazdu mogą nastąpić pewne awarie. Fiat freemont wbrew pozorom ma bowiem też wady.

DPF lubi się zamykać. Mogą też wystąpić problemy z zaworem EGR (recyrkulacja spalin), co również może obniżyć osiągi i utrudnić rozruch silnika (w takich sytuacjach najlepiej go wymienić). Z kolei turbina może mieć problemy z nierównomiernym obrotem. Dotyczy to głównie samochodów o dużym przebiegu.

Często ludzie uskarżali się na zbyt głośną pracę samochodu, szczególnie na zimnym silniku. 

Pomimo wszystkich powyższych problemów Fiat Freemont, na niemal każdym forum motoryzacyjnym, zyskuje bardzo wysokie noty.

Fiat Freemont — czy warto?

Na to pytanie każdy czytelni musi odpowiedzieć sobie sam. Jeżeli zależy Ci na jakości wykonania, komforcie oraz bogatym wyposażeniu – to auto jest wprost dla Ciebie. Na pewno dla każdego kierowcy będzie zachętą taki element jak skórzane obicie kierownicy, bądź elektrycznie sterowany fotel kierującego. Jeśli jednak wolisz pozostać przy minimalizmie, Twój wybór może paść na mniej wyszukane auto. 

Fiat Freemont jako nowy deklasuje pozostałe auta ceną — nowy, dobrze wyposażony model kosztuje ok. 80 tys. złotych.

Jakub Nowak
Miłośnik gry na gitarze, skończył studia ekonomiczne, lubi sprawdzać różnego rodzaju produkty w boju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz komentarz
Proszę wpisać swoje imie