Strona głównaTechnologiaPrzepis na pozycjonowanie – jakie elementy składają się na wysoką pozycję w...

Przepis na pozycjonowanie – jakie elementy składają się na wysoką pozycję w wyszukiwarce?

Nasycenie rynku widać już niemal w każdej branży, co zmusza nowe firmy do wdrożenia kompleksowej strategii marketingowej celem wybicia się spośród konkurencji. Z racji tego, że wyszukiwanie ofert przez klientów niemal w całości przeniosło się do Internetu, gros strategii dotarcia do nowych odbiorców musi obejmować promocję strony internetowej i zapewnienie jej jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Zbiór narzędzi i mechanizmów służących do tego celu określany jest jako pozycjonowanie, które ma ogromny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Opowiemy zatem, co składa się na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej i dlaczego nie warto z niego rezygnować.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Skuteczność wyszukiwarki Google jest tak duża, że większość odpowiedzi na swoje zapytania użytkownicy otrzymują już na pierwszej stronie wyświetlanych wyników. Jaki z tego wniosek dla firm reklamujących swoje usługi? Jeśli ich witryna nie pojawi się na maksymalnie wysokiej pozycji w linkach wyświetlanych przez wyszukiwarkę, szansa na zdobycie klienta drastycznie maleje. Pozycjonowanie stron internetowych to przemyślane działania, których celem staje się poprawa pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie nie jest jednorazowym zrywem, lecz długotrwałym procesem, który przystosowuje stronę firmową do wymogów algorytmu wyszukiwarek. Strategia pozycjonowania składa się z trzech podstawowych filarów: tworzenia wartościowej treści nasyconej słowami kluczowymi, optymalizacji witryny pod kątem technicznym, a także działań poza stroną ukierunkowanych na budowanie linków zewnętrznych. Pozycjonowanie wymaga gruntownej wiedzy o działaniu wyszukiwarek i preferencjach użytkowników Internetu, a także kompleksowych narzędzi weryfikacyjnych. Z tego powodu wiele firm decyduje się na outsourcing usług pozycjonowania, co gwarantuje oszczędności czasu i większą skuteczność.

Elementy składowe skutecznego pozycjonowania

Zacznijmy od treści umieszczanych na stronie, które dotyczą wybranego tematu. Użytkownicy wyszukiwarek wpisują tam określone hasła, które następnie są zestawiane przez algorytm Google z zawartością stron. Witryny, jakie najlepiej odpowiadają na zapytanie, pojawią się jako pierwsze na liście wyników. Jakość publikowanych materiałów jest niezwykle ważna w procesie pozycjonowania. Tworzenie profesjonalnych treści na stronę to domena copywriterów, którzy zadbają o wartościowy content i wplotą w każdy tekst słowa kluczowe. Wszystkie artykuły blogowe i opisy produktów muszą być unikalne i odpowiadać na potrzeby wybranej grupy docelowej. Inwestycja w treści przynosi spektakularne rezultaty. Wartościowy content wpływa nie tylko na przychylność algorytmów wyszukiwarek, lecz przede wszystkim tworzy profesjonalny wizerunek firmy i pomaga zainteresować klienta, który odwiedził stronę internetową.

Kolejnym elementem usługi pozycjonowania staje się optymalizacja techniczna. Specjalistyczna analiza kodu strony pozwoli wychwycić błędy, które negatywnie wpływają na prędkość ładowania lub responsywność witryny na urządzeniach mobilnych. Nie ma nic bardziej frustrującego dla użytkownika, niż strona internetowa ładująca się przez kilka sekund. Nawet niewielkie opóźnienie powoduje gwałtowną ucieczkę wielu potencjalnych klientów, którzy natychmiast odwiedzają witryny konkurencji. Pozycjonowanie od strony technicznej obejmuje zatem szereg działań, mających ograniczyć czas ładowania treści do minimum. Warto pomyśleć o zabezpieczeniu strony szyfrem SSL, a także optymalizacji tytułów i meta opisów. Czytelność i poprawność kodu HTML skutkuje szybkim i bezbłędnym działaniem witryny, pomagając w jej łatwiejszym odnalezieniu przez algorytm wyszukiwarki.

Na koniec warto wspomnieć o linkowaniu zewnętrznym, które również ma niebagatelny wpływ na atrakcyjność strony w oczach algorytmu. Pozyskiwanie linków przekierowujących na stronę firmową wymaga aktywności na portalach społecznościowych, forach branżowych, blogach specjalistycznych, czy budowy sieci artykułów sponsorowanych.

Profesjonalne i kompleksowe pozycjonowanie stron to fundament działalności firmy Artefakt. Na stronie www.artefakt.pl można się zapoznać ze szczegółowym opisem oferty, która stanowi fundament pod zwiększenie zysków i wyróżnienie się spośród konkurencji

Jakub Nowak
Miłośnik gry na gitarze, skończył studia ekonomiczne, lubi sprawdzać różnego rodzaju produkty w boju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz komentarz
Proszę wpisać swoje imie